Nagłówki - budowanie treści

Jeśli zamierzasz stworzyć swoją pierwszą stronę to zapewne chcesz żeby była jak najlepiej widoczna w wyszukiwarce? I zakładam, że już interesowałeś/aś się podstawami SEO (optymalizacją pod wyszukiwarki)? Jeśli tak to z pewnością wiesz już, że podstawą jest odpowiednio opracowana treść.

Tym razem zajmiemy się wyłącznie nagłówkami. Dla Google'a istotną sprawą jest przejrzystość - musimy podsunąć wyszukiwarce frazy kluczowe istotne dla danej podstrony - dzięki temu oprogramowanie wyszukiwarki będzie mogło poprawnie zindeksować naszą treść. Nagłówki posiadają znaczniki od H1 do H6 (widać je w kodzie źródłowym strony - kliknij prawym przyciskiem myszy na nagłówku i wybierz "Zbadaj element"). Najważniejszym nagłówkiem na podstronie jest H1 - zwykle jest to tytuł wpisu - aczkolwiek może to być również element tekstu, który znajduje się np. w artykule. Ideałem byłoby gdyby nagłówek H1 był jednocześnie ważną dla nas frazą kluczową - czyli taką, którą internauci wpisują w wyszukiwarkę szukając danego produktu, usługi lub informacji. Nagłówek ze znacznikiem H1 powinien być tylko jeden na danej podstronie. Kolejne mogą być powielone:

To jest nagłówek H1

- na przykład w niniejszym artykule nagłówkiem H1 jest tytuł "Nagłówki - budowanie treści", który widzisz na początku tekstu.

To jest nagłówek H2

- możemy umieścić kilka takich nagłówków - dla Google'a są ważnym wyznacznikiem tego co uważamy za najważniejsze na stronie. Mogą to być na przykład wprowadzenia do kolejnych akapitów poruszających określony temat.

To jest nagłówek H3

- kolejny nagłówek, który można umieścić w większej ilosci na podstronie, nie będzie miał takiego priorytetu jak powyższe ale również pełni rolę wyznacznika istotnych fraz kluczowych na stronie.

Nagłówki H4-H6 sprawdzą się np. jako wprowadzenie do pozycji menu czy odnośniki do kolejnych podstron.

Ważne jest, by nie wstawiać do nagłówka frazy kluczowej "na siłę" - gdy stoimy przed dylematem czy wprowadzić tekst dobry dla SEO ale kiepsko brzmiący gramatycznie czy stylistycznie - zawsze wybieramy gramatykę. Algorytm Google potrafi automatycznie rozpoznać teksty nieudolnie pisane wyłącznie pod pozycjonowanie i potrafi takie praktyki ukarać niską pozycją w wynikach wyszukiwania.

Gdzie jeszcze możemy umieścić nagłówki? Na przykład na przyciskach. Dość często widuje się strony, na których przyciski mają odnośnik typu "czytaj więcej". Jest to dość wygodne gdyż popularne systemy generują "buttony" z tekstem przypisanym na stałe, a przecież przeciętny Janusz nie potrafi zmienić tego stanu rzeczy ;) W efekcie Google może uznać że fraza "czytaj dalej" jest bardzo ważna na naszej stronie - bo występuje w dużej ilości w formie linku wewnętrznego. Z punktu widzenia SEO jest to czyste marnotrawstwo i dlatego dobry pozycjoner będzie w wielu przypadkach odradzał umieszczania linków typu "więcej", "czytaj dalej" itp (choć oczywiście niekiedy nie da się uniknąć takich odnośników). Przycisk powinien w miarę możliwości zawierać ważną frazę:

A co z obrazkami? Tu też możemy przemycić nieco fraz kluczowych w tytule i opisie - na poniższym przykładzie tytuły fotek widoczne po najechaniu kursorem są jednocześnie nagłówkami H3:

Nagłówki to oczywiście czubek góry lodowej i same w sobie nie zapewnią wysokiej pozycji w Google - są jednym z wielu elementów niezbędnym przy procesie pozycjonowania. Jednak nawet ten powierzchowny tekst powinien uświadomić osobie tworzącej lub zamawiającej stronę z jakimi zagadnieniami będzie się borykać pozycjonując własną witrynę. O innych elementach napiszę w kolejnych artykułach. A tymczasem - jeśli masz pytania - skorzystaj z poniższego formularza:

Tworzenie stron
Previous

Tworzenie stron

Leave review
Nadzialiście się już na "specjalistów", którzy spr...
Czytaj dalej
Zagrożenia - i jak ich uniknąć
Dalej

Zagrożenia - i jak ich uniknąć

Leave review
Dobry webmaster sam poinformuje cię o tym z jakieg...
Czytaj dalej

0/249

0/2200

Często czytane:

Polecane Strony:

Strona uroczej willi w Białym Dunajcu - dobre miejsce wypadowe zarówno na górskie wycieczki jak i na  weekend we dwoje w Tatrzańskich okolicach

Swego czasu pomogłem stworzyć stronę dla wolontariatu w Nowodworze, a że jestem pod wrażeniem pracy jaką wykonują wolontariusze to zachęcam do zapoznania się z ich najnowszymi działaniami:

Strony "przemysłowe" są zazwyczaj nudne - bo i tematyka z reguły nie jest porywająca. A tą stroną chciałem udowodnić, że może być nowocześnie i ciekawie nawet jeśli ktoś oferuje balustrady stalowe:

Strona trenerki personalnej z Łodzi - blog, galerie i strony ofertowe. Prosta, "wszystkomająca" strona:

Ocena 5 (1 Głosy)